Om föreningen

Vår bostadsrättsförening har 19 lägenheter och en affärslokal. Den inrymmer även tandläkarpraktiken Strandkliniken.

Vår fastighet uppfördes 1957. Den har renoverats och förbättrats över åren, bland annat genom att fasaden har tilläggsisolerats och försetts med fasadtegel. Fönstren är bytta, liksom taket, och stammarna är renoverade. De flesta lägenheterna har nu stora balkonger i söderläge. Här är ett antal förbättringar som genomförts:

2022 renoverades tvättstugan, linjerna till våra parkeringsplatserna målades om.

2021 ommålning av entréer, inköp av hjärtstartare, renovering av källartoalett och utbyte av nödtelefoner i hissarna.

2020 renovering av golv i entréer.

2019 byte av entrédörrar.

2018-2019 utbyte av tvättmaskiner och anskaffning av avfuktare till torkrum.

2016 byte av samtliga radiatortermostater i fastigheten.

2015 ommålning av källare och trapphus.

2013 genomfördes relining av lägenheternas stammar, och värmeanläggningen byttes ut.

2012 lades det nytt lertegel på taket samt att all plåt och fotrännor byttes ut. I samband med det lades också värmeslingor i takets hängrännor, för att minska risken för istappar. Vi lät också installera nödbelysning i trappuppgångarna.

2010 bytte vi till större och inglasade balkonger. Samma år byttes ventilationssystemet ut mot ett bättre och effektivare. De fönster som inte redan tidigare bytts ut blev nu utbytta mot mer energieffektiva fönster.

2008 byttes lägenhetsdörrarna ut mot säkerhetsdörrar i stål, och moderna postboxar monterades i entréerna.

2006 införde vi källsortering och ett källsorteringshus uppfördes på gården.

1995 byttes hissmaskineriet i båda hissarna.

Stadgar och årsredovisningar

Organisationsnummer 718000-0254.

Här hittar du bostadsrättsföreningen Nystfotens stadgar samt de senaste årens årsredovisningar i pdf-format. För att läsa pdf-filer behöver du exempelvis Adobe Acrobat Reader, som kan laddas ner gratis här.